
Πώς βρίσκω επιστημονικά άρθρα για την εκπαίδευση
Στο άρθρο αυτό παρουσιάζουμε τα επιστημονικά περιοδικά που περιλαμβάνουν άρθρα για την εκπαίδευση. Έχουμε ήδη αναφερθεί στις μηχανές αναζήτησης που μπορούμε να βρούμε επιστημονικά άρθρα για όλα τα επιστημονικά πεδία, τόσο με δωρεάν πρόσβαση όσο και επί πληρωμή. Σε αυτές τις μηχανές αναζήτησης μπορείτε να αναζητήσετε άρθρα ανά περιοδικό. Εάν λοιπόν ασχολείστε με την εκπαίδευση σε ερευνητικό επίπεδο, προτείνουμε έξι περιοδικά με peer reviewed επιστημονικά άρθρα για να ενημερωθείτε σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέας σας.
Open Access επιστημονικά άρθρα για την εκπαίδευση
Τα παρακάτω επιστημονικά περιοδικά περιλαμβάνουν επιστημονικά άρθρα για την εκπαίδευση με δωρεάν πρόσβαση για όλους! Τα επιστημονικά άρθρα είναι peer reviewed και υψηλής ποιότητας, καθώς δεν στερούνται τίποτα από τα άρθρα επί πληρωμή. Τα περιοδικά που προτείνουμε είναι καταχωρημένα στο Directory of OPEN ACCESS Journals, το οποίο διασφαλίζει την ποιότητα των δημοσιεύσεων.
1. Open Review of Educational Research
Το Open Review of Educational Research της Taylor & Francis, δημοσιεύει εργασίες από διεπιστημονικής προσέγγισης. Αποδέχεται άρθρα με εμπειρική έρευνα τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική. Επίσης δημοσιεύει άρθρα που χρησιμοποιούν ιστορικούς ή φιλοσοφικούς προσανατολισμούς.
Το περιοδικό υποστηρίζει τις εκπαιδευτικές μελέτες και έρευνες που είναι αφοσιωμένες στις αρχές της διαφάνειας στην εκπαίδευση και τις φιλοσοφίες της εκπαίδευσης που επιδιώκουν να διερευνήσουν το σκοπό της εκπαίδευσης και το ρόλο των νέων τεχνολογιών.
Ειδικά για τις νέες τεχνολογίες, το περιοδικό δημοσιεύει επιστημονικά άρθρα για την εκπαίδευση που προωθούν τη μεγαλύτερη ανταλλαγή γνώσης, την αλληλεπίδραση, τη κοινή χρήση και τη συνεργασία μεταξύ ακαδημαϊκών ειδικοτήτων και πολιτισμών. Το περιοδικό ενθαρρύνει επίσης τα άρθρα που περιλαμβάνουν συστηματικές βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις.
2. InSight: A Journal of Scholarly Teaching
Το περιοδικό InSight είναι ένα περιοδικό αφιερωμένο στην επιστημονική διδασκαλία, που έχει σχεδιαστεί για να αναδείξει το έργο των μεταδευτεροβάθμιων σχολών σε κολέγια και πανεπιστήμια των ΗΠΑ.
Είναι ένα επιστημονικό περιοδικό που δημοσιεύεται ετησίως από το Faculty Center for Innovation (FCI) του πανεπιστημίου Park, το οποίο περιλαμβάνει θεωρητικά και εμπειρικά ερευνητικά άρθρα, άρθρα κριτικού αναστοχασμού, μελέτες περιπτώσεων και καινοτομίες στην τάξη που σχετίζονται με τη διδασκαλία, τη μάθηση και την αξιολόγηση.
Το InSight δίνει έμφαση στην ενίσχυση της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της επαγγελματικής ανταλλαγής επιστημονικών προσεγγίσεων και προοπτικών που εφαρμόζονται στον εμπλουτισμό της διδασκαλίας και της μάθησης.
Τα επιστημονικά άρθρα για την εκπαίδευση στο InSight επικεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό στην επιστημονική διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικοί τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να υποβάλλουν πρωτότυπα άρθρα που παρουσιάζουν επιστημονικές διαδικασίες διδασκαλίας ή να συζητήσουν κριτικά τη διαδικασία διδασκαλίας και εκμάθησης (scholarship of teaching and learning – SoTL).
Αναγνωρίζοντας το διεπιστημονικό αναγνωστικό κοινό του InSight, τα άρθρα παρουσιάζουν υλικό αρκετά γενικεύσιμο ώστε να καλύπτουν ένα εύρος επιστημονικών κλάδων.
3. International Journal of Education & the Arts
Το International Journal of Education & the Arts λειτουργεί επί του παρόντος ως πλατφόρμα ανοικτής πρόσβασης για ακαδημαϊκό διάλογο σχετικά με την εκπαίδευση και τις τέχνες. Το περιοδικό στοχεύει στην ανάδειξη των καλύτερων πρακτικών διδασκαλίας των τεχνών. Δημιουργείται έτσι ένας χώρος ελεύθερης πρόσβασης, στον οποίον ενθαρρύνεται ο παραγωγικός διάλογος για τις δυνατότητες των τεχνών στην εκπαίδευση μέσω όλων των μορφών διερεύνησης.
Το περιοδικό δημοσιεύει κατ’ αρχήν μελέτες πεδίου που βασίζονται στην έρευνα και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την αισθητική, τη θεωρία της τέχνης, τη μουσική εκπαίδευση, την εκπαίδευση εικαστικών τεχνών, την εκπαίδευση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τη θεατρική εκπαίδευση, την εκπαίδευση χορού, την εκπαίδευση στη λογοτεχνία και τις αφηγηματικές. Επίσης δημοσιεύει ολιστικές ολοκληρωμένες μελέτες που υπερβαίνουν αυτά τα πεδία.
Επιστημονικά περιοδικά με πρόσβαση επί πληρωμή
Τα παρακάτω τρία επιστημονικά περιοδικά είναι τα top περιοδικά για την εκπαίδευση σύμφωνα με στοιχεία του SJR για το 2019. Η πρόσβαση στα πλήρη κείμενα των άρθρων μπορεί να γίνει αν η σχολή σας ή το ίδρυμα στο οποίο εργάζεστε είναι συμβεβλημένο με το περιοδικό. Αλλιώς, μπορείτε να έχετε πρόσβαση στους τίτλους και τις περιλήψεις, μέσω της ιστοσελίδας τους.
1. Review of Educational Research
To Review of Educational Research (RER) είναι ένα επιστημονικό περιοδικό για την εκπαίδευση από τη SAGE Publishing και το Pennsylvania State University, USA. Σύμφωνα με στοιχεία του 2019, το impact factor του περιοδικού ήταν 8.985. Δεν διαθέτει open access επιστημονικά άρθρα (η πρόσβαση είναι επί πληρωμή).
To Review of Educational Research δημοσιεύει κριτικές, ολοκληρωμένες ανασκοπήσεις της ερευνητικής βιβλιογραφίας σχετικά με την εκπαίδευση. Τέτοιες ανασκοπήσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν ερμηνείες και συνθέσεις της βιβλιογραφίας και της ακαδημαϊκής έρευνας σε ένα πεδίο που σχετίζεται γενικά με την εκπαίδευση.
Το RER ενθαρρύνει την υποβολή ερευνητικών μελετών σχετικών με την εκπαίδευση από οποιοδήποτε επιστημονικό πεδίο. Τέτοια πεδία μπορεί να είναι η έρευνα στην ψυχολογία, την κοινωνιολογία, την ιστορία, τη φιλοσοφία, την πολιτική επιστήμη. Όμως ακόμα και έρευνα από την οικονομία, την πληροφορική, τη στατιστική, την ανθρωπολογία και τη βιολογία μπορεί να αφορά άμεσα ή έμμεσα την εκπαίδευση.
Το RER δεν δημοσιεύει πρωτότυπη εμπειρική έρευνα, αν αυτή δεν ενσωματώνεται σε μια ευρύτερη βιβλιογραφική ανασκόπηση.
2. Educational Evaluation and Policy Analysis
Το Educational Evaluation and Policy Analysis είναι επιστημονικό περιοδικό για την εκπαίδευση από τη SAGE Publishing με impact factor 3,127 (2019). Δημοσιεύει άρθρα θεωρητικού ή πρακτικού ενδιαφέροντος για όσους ασχολούνται με την εκπαιδευτική αξιολόγηση ή ανάλυση πολιτικής.
Αυτά περιλαμβάνουν οικονομικές, δημογραφικές και πολιτικές αναλύσεις των εκπαιδευτικών πολιτικών. Επίσης δημοσιεύει συνθέσεις προηγουμένως ολοκληρωμένων μελετών πολιτικής.
Περιλαμβάνει ανασκοπήσεις των προτεινόμενων θεωριών αξιολόγησης καθώς και αποτελέσματα σημαντικών προσπαθειών αξιολόγησης.
Τέλος, στο περιοδικό αυτό θα βρείτε επαναξιολογήσεις των μελετών αξιολόγησης και τις αναθεωρήσεις βιβλίων σχετικά με την εκπαιδευτική αξιολόγηση και θέματα πολιτικής.
3. Sociology of Education
Το περιοδικό Sociology of Education (SOE) παρέχει ένα φόρουμ για σπουδές στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και της ανθρώπινης κοινωνικής ανάπτυξης. Εκδότης είναι (πάλι…) η SAGE Publishing και το impact factor του περιοδικού είναι 3,146 (2019). Δημοσιεύει έρευνες που εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι εμπειρίες των κοινωνικών θεσμών και των ατόμων στα πλαίσια αυτών των θεσμών επηρεάζουν τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και την κοινωνική ανάπτυξη.
Οι έρευνες αυτές αυτή μπορεί να εκτείνεται σε διάφορα επίπεδα ανάλυσης, που κυμαίνονται από το άτομο έως τη δομή των σχέσεων μεταξύ κοινωνικών και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Σημαντικά εκπαιδευτικά ζητήματα προκύπτουν διαρκώς, ενώ το περιοδικό φροντίζει να ισορροπεί τη θεματολογία του. Έτσι περιλαμβάνει όλα τα στάδια και όλους τους τύπους εκπαίδευσης σε ατομικό, θεσμικό και οργανωσιακό επίπεδο.